wtorek, 13 marca 2012

Są rzeczy nie na sprzedaż. Na szczęście

W serwisie BBC ktoś 'bardzo mądry' porównuje wartość firmy Apple do ... wartości Polski. Są rzeczy NIE NA SPRZEDAŻ, w przeciwieństwie do firmy, którą można wycenić i kupić. Spodobał mi się niedawno pewien amerykański serwis internetowy, specjalistyczny, wodociągowy. Wyraziłem chęć kupna subskrypcji. Pierwsza 'superoferta', tylko dla mnie, była ponad 5 tys. dol. za rok! Serio. Dzwonili do mnie na komórkę z USA ze cztery razy. Kiedy odpowiedziałem, że to zdecydowanie za dużo jak na naszą spółkę i tegoroczny budżet, zaoferowali mi to samo za... 500 USD. W ciągu dwóch tygodni ta sama usługa staniała o 1000 procent! Dalej się targuję, dla sportu, a co! Nauczka z tego taka - łatwiej wycenić łopatę, niż subskrypcję internetowego serwisu, nie mówiąc o wartości wielkiej korporacji. A wyceniać wartość całego państwa może tylko idiota, który ma za dużo czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz